به دست آوردن رتبه یک در نتایج جستجوی گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگر) برای کلمات کلیدی مختلف نیاز به یک استراتژی کامل SEO (سئو) و بهینه سازی سایت دارد.
{ چرا شما به سئو نیاز دارید؟ }
سئو یا بهینهسازی موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) مجموعهای از تکنیکها و روشهایی است که به منظور افزایش ترافیک وبسایت یا صفحه وب در نتایج موتورهای جستجوی اینترنتی مانند گوگل، بینگ، یا یاهو انجام میشود. هدف اصلی سئو افزایش ترافیک وبسایت از طریق جستجوی آگاهانه و کیفی در موتورهای جستجو است.
افزایش ترافیک و مشتری
افزایش رقابت پذیری
کاهش هزینه تبلیغات
{ فرآیند سئو و بهینه سازی سایت }
انجام تحقیق کلمات کلیدی به شما امکان می دهد تا محتوایتان را بر اساس این کلمات بهینه سازی کنید و به بهبود رتبه و دیدرسی در نتایج جستجو کمک کند
بهبود عناصر محتوا از جمله عنوان صفحه، متن ها، تگ ها و لینک ها با استفاده از کلمات کلیدی انتخاب شده. ایجاد محتوای با کیفیت و مفهومی برای مخاطبان و موتورهای جستجو.
بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحات وب .ایجاد یک ساختار منطقی و راحت برای مشاهده و دسترسی به محتوا.
ایجاد لینک های برگشتی (بک لینک) از وبسایت های دیگر با اعتبار و موضوع مشابه.شرکت در شبکه های اجتماعی و ارتباط با جامعه آنلاین و ...
{ آمارجهانی در مورد سئو }
یک ایمیل برای ما بفرستید تا به روز شوید
{ سئو را بیشتر بشناسید }
هیچ جواب مشخصی وجود ندارد. در واقع برای پاسخ به این سوال، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:
میزان سختی کلمه کلیدی
تحلیل رقبا
میزان محتوای تولید شده
خیر. ما در سئو چیزی به نام الگوریتم گوگل داریم. در هر الگوریتم تغییراتی در ساختار سئو و موارد مورد توجه وجود دارند. البته ماهیت اصلی یکسان است؛ اما جزئیات آن متفاوت خواهند بود.
نتایج ارگانیک نتایجی هستند که براساس برخی الگوریتمها بهرایگان در موتورهای جستوجو ظاهر میشوند؛ ولی نتایج جستوجوی پولی یا تبلیغاتی در بالا یا کنار صفحه بهنمایش درمیآیند. نتایج پولی لینکهایی هستند که تبلیغکنندگان برای نمایش در موتورهای جستوجوی مختلف هزینه میپردازند
بکلینک پیوندی از یک وبسایت به وبسایت دیگر است و بهعنوان سیگنال رتبهبندی برای گوگل و سایر موتورهای جستوجو عمل میکند. هنگامی که وبسایتی به محتوای شما لینک میدهد، یعنی محتوای شما را با کیفیت محسوب و آن را به کاربران خود توصیه کرده است.
بسیار زیاد! روشهای استفاده از سئو و نوع بررسی موتورهای جستوجو تغییرات فراوانی کردهاند. همچنین، گوگل تغییرات روزافزونی درزمینه سئو و قدرت جستوجوی خود اعمال میکند. این در حالی است که اغلبِ این تغییرات شناسایی نمیشوند و هر چند وقت یک بار گوگل بهروزرسانی بزرگی را اعلام میکند؛ مانند بهروزرسانیای که می۲۰۲۱ اجرا شد. این بهروزرسانی موجی بزرگ ایجاد کرد؛ زیرا گوگل آن را زودتر از موعد اعلام کرد و به متخصصان سئو فرصت داد تا استراتژی خود را تغییر دهند.
با وجود میلیونها وبسایت که همگی برای چند موقعیت اول در SERPهای Google مبارزه میکنند، جای تعجب نیست که وبسایتتان نتواند رتبه بگیرد. سئو همه وبسایتها یکسان نیست و ممکن است تیم شما برخی از مؤلفههای مهم سئو را در نظر نگرفته باشد
{ سخن بزرگان }
شما نمیتوانید تنها وبسایت خود را سئو کنید و تصور کنید که این کار تمام شده است. این یک هدف و کار همیشگی است.
سئو برای کسانی که آن را میشناسند مانند علوم هوافضا [دشوار] نیست!
هرگز از این واقعیت نگذرید که تمام سیگنال های رتبه بندی سئو در اطراف محتوا به نوعی متمرکز میشوند.
{ تماس با ما }
قم، بلوار عماریاسر، مجتمع بازارسلام، طبقه اول، واحد F6
{ وبلاگ }